D66, DOP, GroenLinks en CDA nemen notie van oproep SP

5 maart 2006

D66, DOP, GroenLinks en CDA nemen notie van oproep SP

Naar aanleiding van de commotie die is ontstaan naar aanleiding van de Open Brief die de SP naar het college en de gemeenteraad stuurde, is er een motie opgesteld die tijdens de raadsvergadering van 23 februari 2006 is ingediend.

In de motie, die is opgesteld door de samenwerkende partijen D66, DOP, GroenLinks en CDA, wordt de gemeente opgeroepen om zo spoedig mogelijk:

• inzicht te verschaffen in de redenen van de oplopende wachttijden
  • inzicht te verschaffen in de ondernomen acties om te komen tot halvering van de wachttijden
  • maatregelen te treffen om de wachttijd tot een maximum van 6 weken te beperken.

Een reactie van lijsttrekker Wim Moinat: "We zijn blij dat de ook de partijen die wel vertegenwoordigd zijn in de gemeenteraad, wakker zijn geschud. Het bewijst eens te meer dat de SP terug moet in de raad. Deze actie, die in nauwe samenwerking met de indienende partijen is opgezet, toont aan dat de SP klaar is voor de gemeenteraad. We zoeken samenwerking met de partijen die over een onderwerp hetzelfde denken als wij. De SP is daarin nu al beter geslaagd dan de BGE, die nota bene in de raad is vertegenwoordigd. De SP kan veel gaan betekenen in de komende vier jaar, en we garanderen dat de SP scherp blijft en alert".