Nieuw bestuur voor onze afdeling!

19 mei 2021

Nieuw bestuur voor onze afdeling!

Foto: SP

Afgelopen maandag 17 mei is er tijdens de algemene ledenvergadering gestemd voor een nieuw bestuur. Naast een nieuw bestuur stond ook de kandidatencommissie en een vooruitblik naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 op het programma.

De algemene ledenvergadering werd in verband met de coronamaatregelen digitaal via zoom gehouden. Leden konden zich via een aanmeldformulier aanmelden voor de alv. Via een toegestuurde link konden ze vervolgens inloggen bij de alv. Uiteraard komen we liever fysiek bij elkaar, juist na een roerig jaar missen we onze leden en willen graag hun verhaal horen. Helaas was dit nog niet mogelijk en werd een Zoom meeting als goede 2e keus gezien.

Op de agenda stond onder andere een nieuw bestuur. Hiervoor hebben zich een recordaantal mensen zich aangemeld. Als afdeling willen we alle leden ook bedanken voor hun enthousiasme. Uit alle aanmeldingen heeft het bestuur een voordracht gedaan. De voordracht bestond uit Nico Oost, Jos van der Kolk, Stefan Wemmenhove, Martin de Vries, Roy Ahlers, Wim Moinat, Marc Kuiper, Jan Teske en Claudia Ester-Schokker. Na een uitgebreide voorstelronde werd de voordracht unaniem door de aanwezige leden aangenomen. Vanaf nu is dit dus het nieuwe bestuur van de afdeling Emmen. Bestuursleden, gefeliciteerd!

Ook werd er terug geblikt op de afgelopen periode, een periode van ups en downs, een periode waarin het coronavirus veel heeft los gemaakt en verdriet heeft gedaan, zowel persoonlijk als politiek. Zo werden raadsvergaderingen digitaal en werd campagnevoeren tijden de tweede kamer verkiezingen ons praktisch onmogelijk gemaakt. Gelukkig hebben we een creatief team en konden we ons toch nog laten zien, digitaal EN fysiek! We keken ook naar de toekomst, de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Wat zijn onze doelen en hoe bereiken we onze kiezers, wat speelt er echt in Emmen en wat kan of moet de SP hieraan doen? Hier is lang over gediscussieerd en er zijn vele ideeën geopperd. In de komende periode wordt hier uiteraard mee aan de slag gegaan. U kunt onze kerngroep dan ook snel weer in de wijken aantreffen om in gesprek te gaan met onze inwoners. Ook is uit ons midden een kandidatencommissie gekozen. Deze is verantwoordelijk voor de afhandeling en het samenstellen van de kieslijst. U kunt dus binnenkort bericht krijgen van de commissie waarin gevraagd wordt naar deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen. De commissievoordracht bestond uit Heleen Kleij- Klunder, Claudia Ester-Schokker en Martin de Vries. Ook zij zijn unaniem als commissie benoemt.

Lijkt het u nu ook leuk om actief te zijn binnen een gezellige club als de onze? Neem dan contact op met het bestuur of kerngroep via emmen@sp.nl