De kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van SP Emmen is bekend.

12 januari 2018

De kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van SP Emmen is bekend.

Foto: SP

De leden hebben op 18-12-2017 de definitieve kandidatenlijst vastgesteld. Lijsttrekker Wim Moinat: ‘Wij willen dat iedereen in Emmen mee kan doen, dat is het hoofddoel van de SP Emmen voor de komende verkiezingen.’ Moinat hoopt als partij flink te groeien, ‘want,’ zegt hij: ‘dan kunnen we de koers voor de komende vier jaar medebepalen.’

De diversiteit van de kandidatenlijst is een mooie afspiegeling van de maatschappij'', zegt lijsttrekker Wim Moinat. De lijst bestaat uit betrokken Emmenaren, waaronder mensen in de bouw, de zorg, welzijn, Rijksambtenaren, onderwijs, vervoer, jongeren en gepensioneerden.

Het verkiezingsprogramma zal in januari gepresenteerd worden en heeft als kernboodschap:

Met, voor en door mensen!

De standpunten die we innemen in allerlei discussies komen niet uit de lucht vallen. Ze vloeien voort uit drie uitgangspunten die samen het fundament zijn onder al het werk en alle ideeën van de SP.

<<Menselijke waardigheid:

Ieder mens moet bestaanszekerheid hebben, plus het recht om in vrijheid mee te beslissen over de inrichting van de samenleving en een eerlijke kans om, met respect voor anderen, zijn persoonlijke geluk na te streven.

Gelijkwaardigheid:

Alle mensen zijn gelijkwaardig. De een is nooit méér dan de ander.

Solidariteit:

De mogelijkheden die mensen hebben, verschillen sterk. Daarom moeten we voortdurend de solidariteit tussen mensen organiseren, zodat we iedereen een eerlijke kans geven bij het streven naar een gelukkig leven.

Meehelpen met de campagne?

We gaan graag in gesprek met mensen en wisselen graag ideeën uit.  Zo voeren we campagne! De voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 zijn al begonnen. Vrijwilligers zijn hierbij van cruciaal belang! Zonder inzet van vrijwilligers, geen campagne. Heb je ook zin om te helpen? Laat het ons weten via een mail naar [link] emmen@sp.nl !

Heb je een leuk idee voor de campagne? Laat het ons dan weten!