Nationaal ZorgFonds naar Emmen

13 juni 2016

Nationaal ZorgFonds naar Emmen

Foto: SP

Zaterdag 18 juni trapt het Nationaal ZorgFonds af in Emmen (Emmermeer). De nieuwe beweging voor een ZorgFonds zonder eigen risico en zorgverzekeraars heeft al veel steun van verschillende organisaties, mensen uit de zorg en bekende Nederlanders. Zaterdag gaan vrijwilligers van het Nationaal ZorgFonds deur aan deur in Emmen. Onder hen ook Emile Roemer, partijleider van de SP.

Foto: SP

Actieleider Marc Kuiper: ‘In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Maar er staat wel een boete van € 385,- op ziek zijn: het eigen risico. De zorg is veel te bureaucratisch. En aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus worden miljarden verspild. De kwaliteit gaat omlaag, de kosten omhoog. Dat moet anders.

Wij zeggen: schaf de zorgverzekeraars af en zet één Nationaal Zorgfonds op. Zonder onnodige bureaucratie en geldverslindende concurrentie. En zonder eigen risico!’

Emile Roemer: ‘Door het hele land gaan we op de zogenoemde Superzaterdagen steun vergaren voor het Nationaal ZorgFonds. Dat doe ik samen met mijn lokale partijgenoten en andere ondersteuners. Ik zie er naar uit om zaterdag zoveel mogelijk mensen in Emmen te spreken over dit geweldige initiatief.’

Deze actiedag is de eerste in een lange reeks lokale acties en bijeenkomsten rondom dit thema. Op donderdag 30 juni spreken o.a. Tweede Kamerleden en mensen uit de zorg over het Nationaal ZorgFonds in De Meerstede aan de Nijkampenweg 73 in Emmen. Toegang is gratis en de avond start om 20.00 uur.

Meer informatie, het steunen van de campagne en een gratis actiepakket bestellen kan op de website van het Nationaal ZorgFonds, www.nationaalzorgfonds.nl.