Ruim 500 handtekeningen voor de Zorg!

12 juni 2015

Ruim 500 handtekeningen voor de Zorg!

Foto: SP

Onder een stralende zon haalden de SP en FNV vandaag handtekeningen op in Emmen in het kader van de Volkspetitie 'Red de Zorg'. Deze landelijke actie is gestart door de FNV/ CNV en wordt van harte ondersteund door de SP. Dat dit absoluut nodig is blijkt wel uit de vele schrijnende verhalen die we gehoord hebben. Nu nog hopen dat het kabinet dit keer wel luistert naar Nederland!

Hieronder de uitleg over de actie (tekst FNV).

Volkspetitie 'Red de Zorg'.

Deze regering bezuinigt miljarden op de zorg. Terwijl verzorgingshuizen sluiten en ouderen langer thuis moeten blijven wonen, bezuinigt de regering op zorg thuis. Terwijl ouderen in een verpleeghuis te weinig zorg en aandacht krijgen omdat de werkdruk voor medewerkers torenhoog is, bezuinigt de regering op de verpleeghuizen. Terwijl zorgverzekeraars recordwinsten maken, bezuinigt de regering op de zorg aan psychiatrische en gehandicapte cliënten.

Honderdduizenden mensen die zorg nodig hebben omdat ze ouder worden, psychische problemen of een handicap hebben, raken deze zorg kwijt. Tienduizenden mensen die in de zorg werken, verliezen hun baan of hun inkomen.

Wij vragen de regering daarom op om de afbraak van de zorg nu te stoppen!