SP ZOEKT KANDIDATEN VOOR DE PROVINCIALE STATEN VAN DRENTHE

27 juni 2014

SP ZOEKT KANDIDATEN VOOR DE PROVINCIALE STATEN VAN DRENTHE

Op 18 maart 2015 zijn de provinciale statenverkiezingen. Kiesgerechtigde inwoners van Drenthe kiezen dan hun eigen Provinciale Staten. Het lijkt nog een eind weg maar voor je het weet is het zo ver. SP Drenthe is daarom op zoek naar geschikte kandidaten die voor de SP op de kieslijst willen  staan.

Wat doet de Provincie?

Veel provinciale taken worden momenteel overgeheveld naar gemeentes. Er blijft echter genoeg over waar de provincie wel wat over te zeggen heeft. Denk aan ruimtelijke ordening, onderhoud en aanleg van provinciale wegen, openbaar vervoer, economie, natuur en landbouw etc. En de leden van Provinciale Staten kiezen de leden van de Eerste Kamer.

Wie zoeken wij?

Gemotiveerde leden van de SP, die bekend zijn met de standpunten van de SP.

Een teamspeler die bereid is zich volop in te zetten in de staten of als ondersteuning van de fractie.

Iemand die al actief is of wil worden en die ook als Statenlid actie wil voeren

Kandidaten die de afdrachtregeling onderschrijven en bereid zijn 50 % van je inkomsten uit Provinciale Staten af te staan.

Omdat de statenvergaderingen altijd woensdag overdag zijn, moet je op woensdag beschikbaar zijn als je Statenlid wilt worden.

Wat bieden wij?

Een uitdagende periode met leuke collega’s waarin je veel leert en veel verschillende mensen ontmoet op hele uiteenlopende gebieden.

Een uitgebreide 6 daagse cursus die je voorbereidt op hoe het er aan toe gaat in de Provinciale Staten.

Heb je vragen? Neem dan contact op met Ko Vester, fractievoorzitter SP van Provinciale Staten Drenthe.

Wil jij je aanmelden?

Stuur dan voor 7 juli 2014 een e-mail met je naam, telefoonnummer, e-mailadres en korte motivatie naar spstatenverkiezingen2015@gmail.com