'En nu weer vooruit!

18 mei 2014

'En nu weer vooruit!

Afgelopen donderdag (15 mei) is er tijdens de Algemene Leden Vergadering van de SP in Emmen vooral gesproken over de aanstaande Europese verkiezingen.

De aanwezige leden hebben gediscussieerd over de nut en noodzaak van de EU en welke gevolgen europees beleid heeft voor de regio. Het SP standpunt, 'Wel samenwerken, maar geen superstaat' werd door iedereen onderschreven.

Maar het belangrijkst was natuurlijk de stand van zaken in de afdeling. De afwezigheid bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen heeft er behoorlijk ingeslagen. Niet alleen bij de SP'ers maar ook bij de kiezers die graag SP hadden willen stemmen!

Dit ligt allemaal achter ons en het was goed te zien dat er nieuwe mensen aanwezig waren op de alv, die ook de handen uit de mouwen willen steken om de SP in Emmen opnieuw op de kaart te zetten!

De afdeling is organisatorisch weer op orde, er is nieuwe aanwas van kaderleden en er staan allerlei acties op stapel. Eerst voeren we een campagne in het kader van de Europese Verkiezingen, 'Nee tegen deze EU'!

Maar ook de actie tegen sluiting van verzorgingshuizen gaat gewoon door. De komende periode staan er afwisselend in zoveel mogelijk verzorginghuizen SP tafels met actiekaarten, pennen en een bak om de ingevulde kaart in te doen. Deze kaarten bezorgen wij dan weer bij de regering! We starten komende week in de Meerstede in Emmen.