Nee tegen deze EU!

18 mei 2014

Nee tegen deze EU!

Oplichters, baantjesjagers, onze voorzieningen worden ingepikt en we krijgen er niks voor terug, we mogen alleen maar betalen.

Zomaar een aantal opmerkingen die onze 'kraambemanning' zaterdag (17-05) te horen kreeg tijdens de EU actie in het centrum van Emmen.

De SP'ers konden uitgebreid discussieren over nut en noodzaak van de EU en welke gevolgen europees beleid heeft voor de regio. Het SP standpunt, 'Wel samenwerken, maar geen superstaat' werd door velen onderschreven.

Het is een illusie als je zoals de PVV denkt terug te kunnen naar een tijd zonder Europese samenwerking, gesloten grenzen en de gulden! Wanneer je zoiets nastreeft creëer je een soort van Noord-Korea of Laos, geïsoleerde, straatarme landen met een allesbeheersende dictatuur.

Maar ja, misschien is dat laatste juist het ultieme doel van de PVV....

De SP gaat voor samenwerking op Europees niveau maar dan niet met een geldverslindend extra parlement. Dat overleg kunnen de nationale regeringen ook prima doen, beter en goedkoper!

In Emmen is de campagne al begonnen, er zijn al vele verkiezingsprogramma's, kranten en flyers uitgedeeld. Afgelopen zaterdag stond onze verkiezingsstand in het centrum van Emmen, vlakbij de dierentuin. Hier zijn vele vragen gesteld, vele discussies gevoerd en niet alleen over Europa! Uiteraard kon u ook bij de stand terecht voor een prima beker tomatensoep, MET BALLEN!

Daarom zegt de SP:

Superstaat nee, samenwerken ja.

Wie in Nederland voor 100% sociaal kiest, stemt op 22 mei SP.

Zeg nee tegen deze EU!