SP EMMEN BIJ MANIFESTATIE 'BASTA'

22 september 2013

SP EMMEN BIJ MANIFESTATIE 'BASTA'

SP-leider Roemer was zaterdag 21 september met ruim 5000 anderen op de manifestatie 'Basta, nu de ommezwaai' in Amsterdam. Tegen een afgeladen Jonas Daniël Meyerplein sprak hij over de noodzaak van deze demonstratie. 'Terwijl het aantal miljonairs weer steeg, leveren mensen met een uitkering weer in. De werkloosheid stijgt snel, huren gaan omhoog, illegaliteit wordt strafbaar en de ouderenzorg ligt op het hakblok. PvdA, waar ligt jullie grens?'

Natuurlijk was er ook een groep demonstranten vanuit  de SP Emmen aanwezig in Amsterdam en we hopen dat er op 30 november a.s. nog meer deelnemers zullen zijn bij die manifestatie.

Tientallen maatschappelijke organisaties hadden de handen ineen geslagen tegen het kille bezuinigingsbeleid van het kabinet. Duizenden verzamelden zich op het Beursplein om in een feestelijk stoet naar De Dokwerker te lopen, alwaar de slotmanifestatie plaats vond.

Volgens Roemer is deze actiedag pas het begin. 'Vandaag begint de herfst, ik heb voor jullie alvast het weerbericht. Het wordt een lange, hete herfst, die desnoods duurt tot Kerstmis. Regering, maak je borst maar nat, wij blijven doorgaan! Vandaag in Amsterdam begint de ommezwaai. Om de samenleving te beschermen tegen verdere afbraakpolitiek. Samen kunnen we veel, heel veel. Op mij en mijn partij kunnen jullie rekenen. Vandaag, morgen en zo lang als nodig is. Voor een beter Nederland.'

Kijk voor een uitgebreid verslag op: