Paul Ulenbelt was in Emmen, en dat was te merken ook...

4 september 2012

Paul Ulenbelt was in Emmen, en dat was te merken ook...

Het verkiezingsdebat in De Marke te Emmen, georganiseerd door de FNV Bondgenoten, Abvakabo en Bouw werd gehouden met Agnes Mulder (CDA), Harmke Vlieg (CU), John Kerstens (PvdA) en natuurlijk Paul Ulenbelt (SP). Er waren ongeveer 60 a 70 bezoekers aanwezig.

De deelnemers werden diverse stellingen voorgelegd, hierop gaven ze hun (partij)visie waarna vervolgens de zaal mocht reageren. Wat vrij snel duidelijk werd was dat de dames van het CDA en de Christen Unie wel hun partijprogramma kennen maar geen verbanden konden leggen met de werkelijkheid! Dit werd ook genadeloos afgestraft door de heren van de PvdA en de SP, maar wat veel belangrijker is ook door het publiek!

Tijdens de pauze en na afloop is er veel nabesproken. Ik geef hier de gemiddelde mening van het publiek weer. Agnes Mulder (CDA) was onzeker, had de kennis niet op orde en begreep niet wat in de samenleving leeft. Harmke Vlieg (CU) verteld leuk wat in het verkiezingsprogramma van de Christen Unie staat maar snapt die zelf niet aangezien ze die niet kan uitleggen bij een aantal stellingen. John Kerstens is een vakbondsman en weet dus wat er op de werkvloer gebeurt. Zijn verhaal was over het algemeen duidelijk maar er zaten wel erg veel alssen en maarren in. Paul Ulenbelt werd gezien als de winnaar van het debat. Zijn bijdragen waren duidelijk te begrijpen voor iedereen. Het programma van de SP ligt het dichtst bij die van de vakbonden.