"Wij willen werk, geen armoede"

12 november 2010

"Wij willen werk, geen armoede"

wsw
De actie tegen plannen van het Kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen blijkt een groot succes. Binnen twee weken tijd hebben al 10.000 mensen via de actiesite www.armoedewerktniet.nl de petitie getekend. Zaterdag 27 november is er een actiedag in de Brabanthallen in Den Bosch, waar onder andere Emile Roemer en Job Cohen zullen spreken.

SP-Kamerlid Sadet Karabulut is blij met de steun van zoveel mensen: 'Niet alleen wij maar ook heel veel andere Nederlanders pikken deze laffe aanval op de inkomens en banen van de meest kwetsbare mensen in onze samenleving niet. Wij zullen ons verzetten tot deze onzalige plannen van tafel zijn. Ik roep iedereen op zich bij dit verzet aan te sluiten. Niet alleen door de petitie te tekenen maar ook door massaal deel te nemen aan de manifestatie 'Armoede werkt niet' op zaterdag 27 november van elf tot twee in de Brabanthallen in Den Bosch. Op die dag zullen we een grote vuist maken tegen de bezuinigingen op mensen met een arbeidsbeperking. Zij mogen niet de rekening van de crisis betalen!'
Op de manifestatie spreken onder andere SP leider Emile Roemer en PvdA leider Job Cohen. Ook de Abvakabo/ FNV steunt de acties en zal spreken. Optredens zijn er van Vincent Bijlo (cabaretier), Bl3nder (met Def P.), Spic 'n Span (swingband SP) en Harry Slinger (van Drukwerk). De dagpresentatie is in handen van de Rotterdamse Carrie Jansen.
Wilt u ook een vuist maken tegen de bezuinigingen op mensen met een arbeidsbeperking, en wilt u mee met de bus naar de landelijke actiedag op 27 november in Den Bosch? Neem dan voor maandag 22 november contact op met emmen@sp.nl