WE ZIJN TOCH NIET GEK?

9 november 2010

WE ZIJN TOCH NIET GEK?

Deze vraag wordt ons dagelijks in een reclamespot toegeschreeuwd door een verdwaalde of verdwaasde kabouter. Hij doet dat in opdracht van de Media Markt. Wat hebben wij in Emmen met de Mediamarkt te maken? Heel veel. Onze gemeente wil samen met Lefier de Nijenbrinkflat aan het Noorderplein slopen om op de plek hiervan een parkeerkelder en een Media Marktvestiging te bouwen. De belastingbetalers, wij dus, mogen hieraan stevig mee betalen. Moeten wij hier blij mee zijn? Nee dus! We zijn toch niet gek!!!

MediaMarkt

Een nog jong woongebouw, dat hoofdzakelijk door ouderen bewoont wordt, ruilen voor een electronicazaak en daar ook nog eens een hoop gemeenschapsgeld instoppen. De bedenkers van dit plan denken iedereen hiermee een plezier te doen. Wie echter de laatste Consumentengids doorleest zal een andere mening krijgen. Hierin staat zwart op wit dat de Media Markt met afstand de slechtste electronicazaak van Nederland is. Uit het eindrapport van de Consumentengids: “Media Markt, die landelijk 28 winkels heeft, scoort lager dan gemiddeld op bijna alle aspecten. Het slechtst doet deze keten het op het aantal verkopers, de oplossing die bij een klacht of probleem wordt geboden en de aandacht van het personeel voor de klant.”
Moeten wij als inwoners van Emmen hier blij mee zijn. Nee dus. We zouden wel gek zijn.
Stoppen dus met dit onzalige plan. Onze plaatselijke SP-afdeling pleit al heel lang voor het behoud van de flat. Voor een fractie van de nu geplande kosten is heel veel moois te realiseren op het plein. Als de bestuurders van gemeente en Lefier het verslag in de Consumentengids lezen, dan komen ze misschien op andere gedachten. De gemeente en de winkeliers moeten met een beter plan komen om het Noorderplein aantrekkelijk te maken. Wij als SP willen natuurlijk altijd met ze meedenken.
Want, wij laten ons toch niet gek maken!