Uitstel actie Nijenbrinksflat

26 april 2010

Uitstel actie Nijenbrinksflat

De SP-Emmen heeft besloten om de actie tegen de sloop van de Nijenbrinksflat één week uit te stellen omdat een bewoonster van de flat net is overleden. Het betreft mevr. Schoemakers. Zij was werkzaam onder vier burgemeesters als secretaresse.

Vanuit haar flat zou over de hele breedte een spandoek worden uitgerold met de tekst: SLOPEN IS BEZOPEN en SLOPEN, WE ZIJN TOCH NIET GEK? Onder deze omstandigheden is het niet gepast om één dag voor haar uitvaart deze actie toch door te zetten. Donderdagavond tijdens de raadsvergadering zal de SP een gepast protest laten zien en horen. Hierbij zal Marika Vrolijk, raadslid van de SP, een enkel woord toevoegen ter verduidelijking van deze actie ter behoud van deze flat waar alle bewoners naar volle tevredenheid wonen. Het was een grote wens van mevr. Schoemakers om deze actie mede vorm te geven. Een kwartier voor aanvang van de raadsvergadering zal Marika Vrolijk hiervoor van de burgemeester ruimte krijgen haar woord te voeren.