SP gaat actie voeren voor de Nijenbrinksflat

26 april 2010

SP gaat actie voeren voor de Nijenbrinksflat

De SP in Emmen heeft de bewoners van de Nijenbrinksflat middels een enquete bezocht. Uitkomst van deze enquete zorgt ervoor dat wij ons samen met de bewoners hard gaan maken voor het behoud van deze 21 jarige flat. Onderstaande brief is naar alle bewoners gegaan.

Beste bewoner van de Nijebrinksflat

Ruim een week geleden hebben wij als SP-Emmen een enquete gehouden bij alle bewoners van uw flat. Wij hebben uw persoonlijke verhalen gehoord en kwamen tot de conclusie dat dit een bijzondere flat is met bijzondere inwoners. In tegenstelling tot veel andere flats kennen de bewoners elkaar en geven de bewoners om elkaar. Het is een fijne woonplek in het centrum als oudere of minder valide. Alles is dichtbij.

Vrijwel iedereen is TEGEN de sloop en de verplichte verhuizing. Er is veel onduidelijk-heid over de beloftes die door de verschillende instanties zijn gemaakt.

De SP-Emmen gaat zijn uiterste best gaan doen om deze plannen van de gemeente, projectontwikkelaar, Lefier en Mediamarkt van tafel te krijgen. Het is absurd om een flat van 21 jaar oud tegen de vlakte te gooien. Dat is complete kapitaalvernietiging. Wij willen deze strijd voor jullie en met medewerking van jullie waar dat kan gaan voeren.
- In de gemeenteraad gaan wij het debat aan. We pakken alle mogelijkheden aan om ons ongenoegen kenbaar te maken.
Het besluit is in de gemeenteraad namelijk nog niet genomen!!
- De flatbewoners moeten haar ongenoegen kenbaar maken.
In dit kader zijn wij bezig om spandoeken te maken (tekst: SLOPEN IS BEZOPEN ! en SLOPEN? WE ZIJN TOCH NIET GEK?!) Deze komen we a.s. dinsdag 27 april om 13.00u. ophangen aan de relingen van de flat aan beide zijden, dus ook aan de balkonzijde. Hiervoor vragen wij uw medewerking d.m.v. toegang tot deze balkons.
- Om meer kracht bij te zetten in de raadszaal kan het belangrijk zijn als bewoners in de raadszaal op de tribune komen te zitten. Als dit nodig blijkt nodigen we jullie uit. Voor vervoer wordt gezorgd.

Met vriendelijke groet,

Namens SP – Emmen,
Marika Vrolijk en Wim Moinat (gemeenteraadsleden SP)