Nijenbrinksflat komt in actie tegen de sloop.

26 april 2010

Nijenbrinksflat komt in actie tegen de sloop.

Ruim een week geleden heeft de SP-Emmen een enquete gehouden bij alle bewoners van de Nijenbrinksflat. Alle persoonlijke verhalen zijn gehoord en de conclusie is oa. dat dit een bijzondere flat is met bijzondere inwoners. In tegenstelling tot veel andere flats kennen de bewoners elkaar en geven de bewoners om elkaar. Het is een fijne woonplek in het centrum als oudere of minder valide. Alles is dichtbij.

Vrijwel iedereen is TEGEN de sloop en de verplichte verhuizing. Er is veel onduidelijk-heid over de beloftes die door de verschillende instanties zijn gemaakt. De SP-Emmen gaat zijn best gaan doen om deze plannen van de Lefier, gemeente, projectontwikkelaar en Mediamarkt van tafel te krijgen. Het is naar mening van de SP absurd om een flat van 21 jaar oud tegen de vlakte te gooien die nog volledig voldoet aan alle wooneisen. De SP vindt dit kapitaalvernietiging. In de gemeenteraad gaat de SP het debat aan. Ze pakken alle mogelijkheden aan om het ongenoegen kenbaar te maken.Het besluit is in de gemeenteraad namelijk nog niet genomen. Er komen spandoeken te hangen (tekst: SLOPEN IS BEZOPEN ! en SLOPEN? WE ZIJN TOCH NIET GEK?!)