TWEEDE KAMERLID PAUL LEMPENS KOMT NAAR EMMEN VOOR EMCO

8 juni 2009

TWEEDE KAMERLID PAUL LEMPENS KOMT NAAR EMMEN VOOR EMCO

Ten behoeve van de actie die de SP voert voor EMCO komt Paul Lempens, tweede kamerlid voor de SP, naar Emmen. Maandag 15 juni om 07:00 uur staat hij samen met verschillende kaderleden van SP-Emmen aan de poort van Emco te flyeren, om zo het personeel van Emco op te roepen hun bevindingen door te geven aan de hulpdienst van SP-Emmen.

Een paar weken geleden is er een hulplijn geopend ten behoeve van de werknemers van Emco. Daar kan men de klachten doorgeven, maar ook de goede dingen over Emco. Die worden gebundeld en later dit jaar aangeboden aan Burgemeester & Wethouders.

De SP-Emmen heeft een meldpunt op hun site gemaakt voor mensen die (anoniem) melding willen maken en/of klachten hebben over Emco. Met name personeel kan reageren, maar ook oud-werknemers van Emco. Er is al jaren sprake van wanbeleid. De SP-Emmen komt geluiden toe van intimidaties, belangenverstrengelingen, geld over de balk smijten, onwetmatigheden zoals looninhoudingen, vakantiedagen niet kunnen opnemen, salaris- verlagingen. Zelfs al geluiden gehoord over maffiapraktijken, omkopingen, smeergelden, corruptie, vriendjespolitiek, liegen en bedriegen, zelfs bedreigingen en mensen er moedwillig uitwerken.

De SP-Emmen wil dan ook heel graag in gesprek komen met mensen die nare evaringen hebben met Emco. Maar ook goede ervaringen zijn welkom. Volledige geheimhouding wordt gegarandeerd. De SP-Emmen heeft hiervoor een telefonisch meldpunt ingesteld: 06-30978342. En daarnaast zijn we te bereiken via ons mailadres: emmen@sp.nl en verder is ons postadres: Wim Moinat, De Blokken 45, 7894 CJ Zwartemeer