MELDPUNT EMCO

24 juni 2009

MELDPUNT EMCO

De SP-Emmen heeft een meldpunt op hun site gemaakt voor mensen die (anoniem) melding willen maken en/of klachten hebben over Emco. Met name personeel kan reageren, maar ook oud-werknemers van Emco. Er is al jaren sprake van wanbeleid. De SP-Emmen komt geluiden toe van intimidaties, belangenverstrengelingen, geld over de balk smijten, onwetmatigheden zoals looninhoudingen, vakantiedagen niet kunnen opnemen, salaris- verlagingen. We hebben zelfs al geluiden gehoord over vriendjespolitiek, liegen en bedriegen, zelfs bedreigingen en mensen er moedwillig uitwerken.

Als dit waar is dan mogen we dit niet accepteren. Dan moeten we daar wat aan doen. Er is sinds kort een nieuwe interim-directeur benoemd en die heeft al een rapport geschreven waar de honden geen brood van lusten. In keiharde bewoordingen stelt deze man de wantoestanden al aan de kaak en hij vindt dat de bezem er volledig doorheen moet. SP-Emmen wil een zwartboek opstellen en dat aan de gemeenteraad en aan burgemeester en wethouders aanbieden. De SP-Emmen wil ook heel graag in gesprek komen met mensen die nare evaringen hebben met Emco. Wij zullen heel zorgvuldig luisteren en volledige geheimhouding in acht nemen. De SP-Emmen heeft hiervoor een telefonisch meldpunt ingesteld: 06-30978342 En daarnaast zijn we te bereiken via ons mailadres: emmen@sp.nl en verder is ons postadres: Wim Moinat, De Blokken 45, 7894 CJ Zwartemeer

Namens SP-Emmen
Rick Pruim, afd.voorzitter