FLYER-ACTIE BIJ EMCO SUCCES

15 juni 2009

FLYER-ACTIE BIJ EMCO SUCCES

De SP-Emmen heeft samen met het SP Tweede Kamerlid Paul Lempens op maandagmorgen een flyer-actie gehouden bij de poort van Emco. Ook Wim Moinat, fractievoorzitter SP-Emmen was aanwezig. Hierbij werd aan ieder personeelslid een flyer aangeboden met daarop het verzoek aan het personeel om klachten over Emco door te geven aan de SP in Emmen. Vele honderden flyers werden uitgedeeld aan binnenkomend personeel.

Een paar weken geleden heeft de SP-Emmen een speciale klachtenlijn geopend. Verschillende personeelsleden hebben daar hun bevindingen over Emco kenbaar gemaakt. Door deze flyer-actie zullen er meer klachten binnenkomen. Die worden (anoniem) gebundeld en in het najaar aangeboden aan burgemeester en wethouders. Hiermee wil de SP-Emmen extra aandacht geven aan de wantoestanden die daar heersen.
Paul Lempens zit in de Tweede Kamer voor de SP en houdt zich onder andere bezig met de sociale werkplaatsen in Nederland. Hij is op de hoogte van de wantoestanden bij Emco die al jaren duren en hij sprak zijn ongerustheid erover uit.Lempens heeft veel ervaring met sociale werkplaatsen waar ook van alles aan de hand is, maar de situatie bij Emco is schrijnend te noemen.

MELDPUNT
Telefonisch: 06-30978342.