Emmen Revisited

8 november 2008

Emmen Revisited

Tijdens de begrotingsvergadering van afgelopen week is door (vooral) de PvdA en wethouder Sleeking (ook PvdA) verontwaardigd gereageerd op onze opmerking over “Emmen Revisited”.

Was het de manier waarop Boelie het bracht?
Was ons verhaal gewoon niet goed?

Na nog eens zorgvuldig het verhaal te hebben nagelezen konden we niet anders concluderen dan dat die prima leesbaar en goed in elkaar stak. Volgens mij is er overgevoelig gereageerd. Doordat men iets niet goed meekreeg is meteen hoog van de toren geblazen waar het beter was geweest het stuk eerst nog eens na te lezen.

Ik ga nog een keer proberen duidelijkheid te verschaffen.

Feiten:

• Wij hebben allereerst onze complimenten voor dit prima project gegeven aan het college.
  • Wij hebben aangegeven dat het versterken van de onderlinge samenhang in buurten en dorpen belangrijk is EN geconstateerd dat dit tot de kern van Emmen Revisited behoort.
  • Wij hebben echter ook geconstateerd dat er vaak tot sloop wordt overgegaan in het kader van herstructurering.
  • Wij hebben toen de oproep gedaan om te allen tijde eerst de optie van renovatie te bespreken met de bewoners.

Dit alles in de kantlijn van een goed en gewaardeerd project dat zoals wij weten landelijke lof (en navolging) oogst en daar zijn ook wij trots op!

Wim Moinat, Fractievoorzitter SP.