En dat waren er 500!

10 oktober 2006

En dat waren er 500!

Op dinsdagochtend 10 oktober ging het actieteam weer op pad. Deze ochtend werd in alle vroegte de locatie in Coevorden bezocht. Ook hier liet het personeel zeer duidelijk merken dat ze van harte achter de actie van de SP stonden. Pakken met kaarten werden door medewerkers mee "naar binnengesmokkeld" en kwamen getekend weer naar buiten. Een medewerker liet wel héél duidelijk zien dat zijn actiebereidheid groot is; tot vier keer aan toe kwam hij naar buiten met pakken kaarten met handtekeningen.

Wat ons opviel was de gemoedelijke sfeer in vergelijking met de eerder bezochte locaties in Emmen. Hier geen overduidelijke aanwezige tegenstellingen, eerder het tegenovergestelde. Een aantal leidinggevenden gaf aan begrip voor de actie te hebben. Voor ons een prettige afwisseling na de diverse "sommeringen om het terrein te verlaten" van de leidinggevenden in de Gemeente Emmen. Wellicht dat die maar eens op bezoek moeten bij hun collega's in Coevorden om een lesje in gemütlichkeit te krijgen!

Nadat we klaar waren in Coevorden werden de groenploegen in Schoonebeek en Erica bezocht. Ook hier weer massale steun voor onze actie. In totaal hebben we deze dag 137 handtekeningen opgehaald. De magische grens van 500 handtekeningen zijn we hiermee ruim gepasseerd. Op naar de duizend!