Twee zetels

9 maart 2006

Twee zetels

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart jl. hebben we met twee zetels een prima resultaat geboekt. Een resultaat dat het gevolg is van veel, heel veel werk dat is verzet door een grote groep mensen. De folderaars, de bemanning van de kramen, de bedenkers van diverse acties en de deelnemers aan de vele debatten hebben hun uiterste best gedaan om de SP hier in Emmen weer het gezicht te geven dat ze verdient. Dit is gelukt!

Lijsttrekker Wim Moinat en nummer twee op de lijst Petra Hovestadt zijn gekozen in de raad. Helaas zal Petra haar plaats als raadslid niet kunnen innemen omdat ze nog niet in de gemeente Emmen woont. Dit was uiteraard niet zo gepland. Toen de kieslijst maanden geleden is ingediend waren we er allemaal van overtuigd dat ze op tijd in Emmen zou wonen, helaas is dat door privé omstandigheden niet gelukt. In goed overleg met haar en andere betrokkenen hebben we besloten om de tweede zetel aan de nummer drie op de lijst, Boelie Hoekstra aan te bieden. Is de inbreng van Petra dan verloren voor de partij? NEE, Petra zal toch in de gemeentelijke politiek haar stem laten horen. Zij zal als commissielid toegevoegd worden aan onze fractie. Een commissielid heeft dezelfde status als een raadslid maar is niet gekozen en heeft geen stemrecht. Haar podium zal dus de commissies zijn waar ze de SP standpunten vol overgave zal verdedigen. In de commissies wordt veel voorwerk gedaan voor de raadsvergadering waar vervolgens de besluiten zullen worden genomen. Zij zal in de besluitvorming in de fractie volwaardig mee stemmen. Met deze oplossing zijn we dus op volle sterkte aanwezig in de gemeenteraad.

Ik wens de mensen in de raad/commissies en de steunfractie ontzettend veel succes en wijsheid bij hun moeilijke taak.

Wim Moinat,
Lijsttrekker