SP-ers aanwezig bij school-forum

31 januari 2006

SP-ers aanwezig bij school-forum

Maandag 31 januari zijn er 3 leden van de SP naar een politiek forum geweest in het Drenthe College. Dit waren Harry de Jonge, Harry Mossel en Petra Hovestadt. Verdere aanwezigen waren lijsttrekkers en vertegenwoordigers van Groen Links,PvdA, D'66, VVD en een wethouder van CDA.

Het forum werd georganiseerd als studieopdracht voor de MBO opleiding Welzijn aan de Hagendoorn in Emmen. Er waren ongeveer 100 studenten aanwezig als publiek en vragenstellers.

Onderwerpen zoals het coffieshopbeleid, hondenpoep beleid, lichtvervuiling kassenbouw, optreden van politie en de windmolens passeerden de revue en gaf een flinke discussie tussen de verschillende partijen.

Het was erg leerzaam om bij te wonen als aankomend raadslid en temeer om de verschillen te zien hoe politici zich wilden profileren. Hiermee bedoel ik te zeggen dat vooral CDA, D'66 en VVD hun welbekende politieke geratel lieten horen en de linkse partijen meer ingingen op vragen en contact met de zaal. Uiteindelijk werd het na een uur afgesloten met een tevreden gevoel voor ons als SP. Vooral Harry Mossel die namens ROOD aanwezig was, scoorde goed met zijn verhaal over de SP, die naar de burger luistert, handtekeningen verzamelt en opstaat wanneer er besluiten worden genomen over de hoofden van de burgers heen. Zijn leeftijd en hiermee perfecte aansluiting op het publiek gaven regelmatig applaus en aanmoedigingen. Ik denk dat wij ons als SP goed hebben kunnen neerzetten en dit onderschreef de plaatselijke journalisten na afloop d.m.v. het geven van complimenten over ons optreden daar op het Drenthe College.

Petra Hovestadt